בדוק התאמה

מהו בעצם טיפול בגלי הלם?

גל הלם הוא גל אנרגיה קצר ועוצמתי, שמהירותו שוברת את מהירות הקול.
​גל זה גורם לזעזוע שמעורר את זרימת הדם לתא וגורם לגוף לטפל בדלקת. בנוסף לטיפול בדלקת, גלי ההלם משפיעים על מערכת העצבים וכך על הפחתת הכאב. טיפולים מסורתיים רבים, כגון תרופות אנטי דלקתיות, זריקות סטרואידים, פיזיותרפיה, עיסוי, דיקור וכ'ו הם הרבה פחות יעילים בסיוע לגוף לרפא בעיות כרונית.
הטיפול בגלי הלם הוא מהטיפולים היחידים שיעילים במצבים כרוניים בהם הבעיה ממושכת והגוף לא הצליח להתגבר עליה.

מחקרים רפואיים מלמדים שגלי ההלם פעילים בשני אופנים:

הם מסלקים מצבורי סידן.
הם שוברים את המעגל הכרוני של הדלקת על ידי עידוד הגוף ליצור כלי דם חדשים, המחדשים את הזרמת החמצן והדם לתא הפגוע.

דורבן – דלקת כף-רגל
דלקת במפרק בירך
דלקת כתף – הסתיידות כתף
כתף קפואה
מרפק טניס – גןלף
דלקת גיד-הברך
דלקת גיד-אכילס
בגלי הלם משמש גם במגוון רחב של בעיות נוספות כגון בעיות אורולוגיות כמו מחלת עקמת הפין, זיהומים, דלקת שקדים, דלקת פרקים ובעיות נוירולוגיות אחרות.
מתי נשקל טיפול בגלי הלם ?
כאשר הפגיעה הגיעה לשלב מתקדם ואנו מבינים שהחלופות האחרות לא צלחו, לעיתים האפשרויות העומדות הן ניתוח או טיפול פולשני. לרוב , הטיפול בגלי הלם הוא החלופה היחידה לניתוח על כל סיכוניו.
טיפולים מסורתיים רבים כמו תרופות אנטי-דלקתיות, זריקות סטרואידים, פיזיותרפיה, עיסויים – יכולים לסייע לגוף במהלך השלב המוקדם של הפציעה אך האפקטיביות שלהם פוחתת כאשר הפציעה היא כרונית וחוזרת על עצמה.

איך וכמה זמן אורך הטיפול ?

הנסיון מלמד אותנו שהצלחת טיפול בגלי הלם ב- 80% מהמקרים הוא כאשר המטופל מקבל כעשרה טיפולים במרווח של שבוע ימים. הטיפול אורך כ20-15 דקות.
המטופל שוכב או יושב ואל האיזור הפגועה מוצמד כיפת הסיליקון המאפשרת לגלי ההלם לרפא את הבעיה.
גלי ההלם מפעילים לחץ מכני וכוח מתח על התא הפגוע.
בתום הטיפול המטופל ימשיך בשגרת יומו.

האם הטיפול בטוח ?

הטיפול בטוח! ואינו פולשני ! הטכנולוגיה של הטיפול בגלי הלם משמשת כבר עשרות שנים ויושמה על מיליוני אנשים, שיטה זו ממולמצת ומוכרת בעיקר באירופה, שם נוצרה הטכנולוגיה לראשונה.
בכל הטיפולים במערכת השרירית-שלדית לא נתגלו תופעות לוואי, וגם התופעות הזניחות כמו דגדוג, כאבים קלים ביותר ואדמומיות, נדירים ביותר וקצרי טווח.

האם הטיפול כואב ?
הטיפול אינו כואב אך הרגישות לטיפול משתנה מאדם לאדם, ועל-כן עוצמת גלי ההלם משתנה ומותאמת בין מטופל למטופל.
את האיזון בין התשומה הסנסורית ולבין התפוקה המוטורית של סיבי העצבים ומעכב את ההשפעה מחסלת-הכאב של הטיפול.

מתי חשים בשיפור ?
למעשה הטיפול רותם את הגוף לרפא את עצמו. בחלק מהמקרים השיפור יורגש מיידית, ובמקרים אחרים עם התקדמות הטיפולים. בכל מקרה ,יש צורך לסיים את סדרת הטיפולים עד להערכה הסופית על ההשפעה המלאה של הטיפול.

מהו שיעור ההצלחה ?
מעל ל80%- הצלחה לטיפול בגלי הלם בציוד מקצועי , גדול ורב עצמה, בתום 10 טיפולים.

די לדורבן!

אחד מכל 10 אנשים ילקה בשלב זה או אחר בחייו בדורבן בכף הרגל.
דורבן הוא זיז בעצם העקב, הדומה למסמר והנראה בצילומי הרנטגן.
דקירות קוצניות עזות, בעיקר בצעדים הראשונים של הבוקר.
מדוע זה קורה ?
הרצועה-המישורית הינה רקמת חיבור אלסטית עשירה בסיבי קולגן ,
הרצועה-המישורית מתפקדת כמיתר בקשת , אחראית על שמירת האנטומיה של הקשת האורכית, כאשר קיימים ליקויים בתפקוד כף-הרגל, הרצועה-המישורית אינה עומדת עוד בעומסים, ומתפתחת דלק בעקב הרגל . מערכות הגוף הנרתמות לתקן את הקרעים הזעירים, יוצרים מרבצי סידן ותאים דלקתיים הנוגעים בסיבי העצבים.

מי נמצא בקבוצת הסיכון ?
העוסקים בפעילויות ספורט
המעלים עומסים פתאומית.
הנוטים לעמוד עמידה ממושכת על כפות הרגליים
הנוטים להרגיש לחץ על כפות הרגליים.
בני 40 + – מבנה העקב מותאם לבלימת זעזועים ומניעת שחיקה . עם הגיל, עובי שכבות השומן התת- עורי בעקב מתדלדל.
בעלי משקל עודף.
הנוטים לעשות שימוש בהנעלה לא מתאימה.
הלוקים בדורבן ברגל אחת ונאלצים להגביר את העומס על כף הרגל הבריאה , חשופים לסיכון גם ברגל הבריאה.

UA-109831294-1