כותבים עלינו בעיתונות ובמדיה החברתית

טיפול בגלי הלם/גלי קול,,,,,,,,,,,,,,מה זה בעצם?

פנינו לטל אדרי, מנכ"ל גל און קליניק-מרכז אורתופדי אזורי בחדרה לשמוע ולקבל הסברים בנושא.

המשפט הראשון שיוצא מפיו,,,,,,

אנחנו קוראים למכשיר,,,,"הקוסם" ,מכשיר זה שהוא שיא הטכנולוגיה המודרנית, מבצע קסמים ומרפא חולים.

שאלה: תן לי דוגמאות לסוגי כאבים שהטיפול בגלי הלם מומלץ ועוזר?

טל מצביע על המכשיר ומסביר,,,,,

הטיפול בכאבי הגוף משלב טיפול מסורתי/רפואה משלימה, אינפרא אדום, לייזר רך וגלי הלם.
אצלנו, בגל און קליניק מתמחים בטיפול יחודיי באמצעות טכנולוגיית גלי הלם (ESWT).
טיפול בגלי הלם הינו טיפול אורתופדי אשר אינו פולשני ואינו מצריך הרדמה כלל ! לאחר הטיפול קמים וממשיכים בפעילות היומית הרגילה.
טיפול זה עוזר ומקל בשלל בעיות אורטופדיות כגון:

• כאבי כתף – כתף קפואה הסתיידויות ודלקות.
  • כאבי מרפק – מרפק טניס ודלקות.
  • כאבי כף היד – טריגר פינגר, התעלה הקרפלית ותעלת הקוביטל.
  • כאבי גב תחתון – אישיאס, דלקות ושינויים ניווניים.
  • כאבי רצפת האגן – דלקות שינויים ניווניים והסתיידויות.
  • כאבי ירך – טרוכנטריק בורסיטיס, דלקות והסתיידויות.
  • כאבי ברך – דלקות, דלקות גידים, והסתיידויות גידים ושינויים ניווניים בסחוס.
  • כאבי גיד אכילס- דלקות והסתיידויות.
  • כאבי כף הרגל –נימול, מטטרסלגיה, רגל כבדה, דורבן בכף הרגל, הסתיידויות ודלקות.

ניכנסו אלינו אנשים שסבלו שנים מדלקות בכף הרגל כשההליכה לא היית יציבה בגלל הכאבים ויצאו יציבים נטולי כאב ותודה ענקית בפיהם.

שאלה: איך בעצם זה עובד ?

• טכנולוגיית ה-ESWT) Extracorporeal shockwave therapy) מופעלת באמצעות מכשיר יחודיי הנקרא ED-1000 מבית MEDISPEC.
  • מכשיר זה מפיק גלי הלם (גל אקוסטי – גל קול) אותם גלים יוצרים קולטרלים מעקפים זעירים טבעיים בגוף, המשפרים משמעותית את זרימת הדם לאזור הכאב.
  • וכך מיצר גירוי למערכת העצבית ליצור חומרים נוגדי דלקת, מרסק הסתיידויות במרפקים.
  • הגלים מאפשרים לגוף ליצר כלי דם חדשים באזור הכאב ובכרך תורם לזרימת דם מוגברת באזור זה.
  • טכנולוגיית ה – ESWT-Extracorporeal shockwave therapy

טיפול בגלי הלם איננו פולשני ואינו מצריך הרדמה או אלחוש של האזור המטופל, משך הטיפול הוא כ– 20 דקות בהם המטופל במצב שכיבה או ישיבה, הטיפולים מבוצעים אחת לשבועיים לפי מידת הצורך בכדי לאפשר לגוף לעבור תהליך של ריפוי ותגובות עצביות וביולוגיות, אחוזי ההצלחה הגבוהים עומדים על בין 70 % – 90% אחוזים למטופל !!
כמובן שכל טיפול מותנה במצב הבריאותי של המטופל, משך זמן הכאב או הדלקת, ונתונים כלליים שנבדקים על ידי המטפל, כל מקרה לגופו הוא.

שאלה: האם טיפול בגלי הלם/קול מחליף ניתוח או מונע את הצורך בניתוח?

וטל עונה, ניתוח זה האמצעי האחרון ולאחר שלא נמצא פתרון אחר לטיפול בבעיה. הטיפול בגלי הלם מונע בהרבה מקרים את הצורך בניתוח. אף אחד לא באמת יודע איך יוצאים מהניתוח!!!לכן מומלץ לנסות כל טיפול ובכלל זה טיפול בגלי הלם לפני ניתוח.

הטיפול מוכר ע'י חברות הביטוח כמחליף ניתוח וההחזרים למטופל בהתאם.

שאלה: האם קיים מכשיר כזה בקופות החולים ובבית החולים הלל יפה בחדרה?

אין כדוגמת המכשיר שברשותינו לא בקופות ולא בבית חולים.

לאחרונה ערכנו מפגש מפרה עם האורטופדים בבית החולים הלל יפה להציג בפניהם את המכשיר .

שאלה: האם טיפול אחד מספיק?

ההמלצה לסדרת טיפולים בהתאם למיקום הכאב בגוף ועוצמת הכאב. וטל מוסיף, אני רוצה לציין שאצלנו בקליניקה ניתן לשלב אמצעים משלימים בנושאי אורתופדיה בנוסף לטיפול בגלי הלם.

כפי שאת רואה פה יש לנו מבחר ענק של ציוד שיקומי ועזרים אורתופדים ממיטב החברות, הכנת מדרסים מכל הסוגים ולכל מטרה ועוד',,,,,,

שאלה: מה בקשר לפציעות ספורט?

טל מחייך ועונה,,,,כידוע לך פרסנו את חסותנו על קבוצות הפועל חדרה בכדור רגל, השחקנים מגיעים לכאן ומקבלים טיפול להפחתת כאבים ושיקום פציעות. אין ספק שהטיפול בגלי הלם עוזר מאוד ואני כמובן שמח לתרום את חלקנו לניצחונות הקבוצה העירונית.

הערה אישית,,,,,,,,,ביציאה מהקליניקה לא יכולתי שלא להתפעל מהנגישות הנוחה ללקוחות,,לא ראיתי בכל העיר נגישות וכניסה ידידותית כפי שראיתי פה.

גל און קליניק

מרכז אורתופדי איזורי