חמישה דברים שלא ידעתם על כף הרגל

Doctor preparing orthopedic insoles for a patient on his studio

חמישה דברים שלא ידעתם על כף הרגל

כף הרגל היא בעלת תפקיד משמעותי מאד, היא נושאת את כל כובד המשקל שלנו בעת הליכה, ריצה ובכל תנועה אחרת שאנו מבצעים. לכן קיימת חשיבות רבה לחיוניותה ולתפקודה התקין של כף הרגל.

  • על כף הרגל קיים עומס ולחץ רב של הגוף ויש צורך לחלק את נטל העומס, ליצור איזון של הלחצים מהמיקומים הכואבים למיקומים אחרים בגוף שאינם נושאים בדרך כלל משקל רב.
  • מנח הפרקים הפנימי בכף הרגל מצריך לעתים קרובות שינוי והקשחה של האזורים בהם קיימת תנועתיות מוגברת, הגורמת לדלקות שונות.
  • כשסוחבים משקל, מעבר למשקל הגוף, נוצרים שינויים בעצמות כף הרגל, זוויות הפרקים משתנות ובמקרים רבות תופסות כוון היוצרות תנועה לא ישרה בהליכה ובעמידה.
  • דלקות כרוניות בעקב אכילס יוצרות חוסר איזון בגוף ובשינויים בגובהה של אחת הרגליים לעומת הרגל השנייה.
  • הכאבים בכפות הרגליים נוצרים מדלקות פרקים ומבעיות רפואיות נוספות.

הפתרון לכל הבעיות הללו הוא התאמת מדרסים לכף הרגל, לעמידה יציבה, הליכה וריצה קלה, בטוחה ובריאה הרבה יותר, להקלה על כאבי גב, כאבי ברכיים, כאבים בכפות הרגליים ושחיקה בכפות הרגליים. ככל שתקדימו להתאים ולנעול את המדרסים ביום-יום, כך אורח החיים שלכם יהיה קל יותר הכאבים יפחתו ואתם תחושו יציבות וחיוניות רבה. זרימת הדם ברגל תשתפר, בלימת הזעזועים תהייה טובה בהרבה, הסיכוי לנקעים וחבלות יפחת וכך גם תפחת תדירות הופעתן של שלפוחיות ויבלות בעיקר על כפות הרגליים.

חולי סוכרת או חולים במחלות מפרקים שונות, שילכו עם מדרסים, ימנעו כך את הופעתם של כיבים ופצעים בכפות הרגליים שיכבידו עליהם.

קיימים כמה סוגי מדרסים, העשויים מחומרים שונים ומומחי גל און קליניק מתאימים לכל אחד מהחולים את המדרסים המתאימים להם ולמצבם הבריאותי.

מדרסים דינמיים ומדרסי ספורט –

עשויים מחומרים פולימרים דינמיים בכמה שכבות ייחודיות או גומי אלסטי המתאימים לכל ענפי הספורט.

מדרסי קרבון –

מדרסים שבסיסם עשוי מסיבי קרבון (פחמן) המתאימים בעיקר לקריסת יתר, פלטפוס, דורבנים ועוד.

מדרסי שעם –

משמשים בעיקר חולי סוכרת

מדרס ביו מכני –

בעלי בסיס קשיח או חצי קשיח, עשויים מפלסטיק או מאלומיניום, גרפיט – בשילוב עם שעם, ובדרך כלל עם ציפוי עליון של עור.

מדרסי סיליקון –

עשויים מסיליקון, ומוכנסים לנעל כיחידה אחת. החומר סופג זעזועים ונמצא בדחיסות זהה כמעט בכל שטח המדרס.

מדרסי גובה –

מכונים גם "רפידות גובה". עשויים מגומי, בעלי חלק מעובה המוכנסים לתוך הנעל, לשם נוחות ובמטרה להעלות את גובהה של רגל אחת או שתיהן מסיבות רפואיות או קוסמטיות.

מאמרים נוספים:

חמישה דברים שלא ידעתם על כף הרגל

חמישה דברים שלא ידעתם על כף הרגל כף הרגל היא בעלת תפקיד משמעותי מאד, היא נושאת את כל כובד המשקל שלנו בעת הליכה, ריצה ובכל תנועה אחרת שאנו מבצעים. לכן קיימת חשיבות רבה לחיוניותה ולתפקודה התקין של כף הרגל. על כף הרגל קיים עומס ולחץ רב של הגוף ויש צורך לחלק את נטל העומס, ליצור

קרא עוד »

האם אתם סובלים מדלקת פרקים

האם אתם סובלים מדלקת פרקים כאבים חוזרים ונשנים ברגליים, בכפות הידיים, באגן או בגב, מעידים במקרים רבים כי אתם סובלים מדלקת פרקים. קיימים כמה סוגים של מחלות פרקים ובכולן סובל החולה מכאבים חזקים במיוחד, המשבשים את אורח החיים שלו ואף מדירים שינה מעיניו. המחלה יכולה להתחיל מכאבים במפרקים קטנים כמו כפות הרגליים וכפות הידיים, זו

קרא עוד »

חמישה טיפים למניעת כאבי גב

חמישה טיפים למניעת כאבי גב כאבי גב הם תופעה כואבת מאד, המקשה על חיי היום – יום של הסובלים ממנה. כשנתפס הגב, הכאבים הם קשים מנשוא והחולה שוכב במיטה וכמעט שאינו מסוגל לרדת ממנה. הטיפול בשחרור העצבים התפוסים כולל מסז'ים, משככי כאבים בכדורים או בזריקות על פי חומרת המקרה, משחות, טיפולים שונים מהרפואה האלטרנטיבית, טיפול

קרא עוד »

iWALK – החלופה לקביים שתשאיר את ידיך חופשיות

iWALK – החלופה לקביים שתשאיר את ידיך חופשיות אתה לא היחיד שמחפש אלטרנטיבה אחרת לקביים, קביים מכאיבים, קשה ללכת בהם, הניווט במדרגות מסוכן, בתי השחי נחבלים ומשתפשפים, והזרועות והכתפיים מתעייפות. ובעיקר, קביים לא מספיק טובים מכיוון שהם לא מאפשרים לך להשתמש בידיים. ה– iWALK הוא החלופה לקביים שמשאיר את ידיך חופשיות הוא תחליף לקביים שמשחרר

קרא עוד »
גלילה למעלה
דילוג לתוכן