טיפול בפולסים

טיפול בפולסים אלקטרו מגנטיים

ישנם כאלה שאינם יודעים, כי גופנו מורכב ממערכת של תאים אשר טעונים במטען חשמלי. האותות החשמליים, עוברים דרך מערכת העצבים ומפעילים את הרקמות והאיברים הפנימיים שלנו. בכל דופן תא בגופנו, ישנן מן סוג של משאבות וקולטנים שמסוגלים לזהות אותות חשמליים או כל מיני סוגים של חומרים, אשר מגיבים לאותות ונשלחים לתא. פעולות שונות הקשורות בהעברה של חלקיקים טעונים כמו נתרן, אשלגן, כלור וסידן שנעשה בהם שימוש באינדיקאטורים להפעלה וכיבוי של מערכות שונות הנמצאות בתאי גופנו. במידה ואיבר או רקמה נפגעים וניזוקים, בגלל דלקת ממושכת, רעלנים, טראומה או בשל ניתוח, התאים אינם מתפקדים באופן יעיל. תאים אלה, לא יגיבו לגירויים שונים בגוף או לאותות של מערכת העצבים המרכזית.

זו הסיבה שהתאים אינם יכולים לתקן את הנזק שנוצר. את ההוכחה לכך, תוכלו למצוא במקים אשר בהם דלקות במפרקים או בגידים השונים בגוף הופכים כבר למחלה כרונית ולכן, אינם מגיבים לתרופות או לטיפולם אלטרנטיביים.

PEMF הטיפול החדשני שיחזיר אכם לאורח חיים תקין

שיטת טיפול וריפוי חדשנית הנקראת: PEMF, נעשית באמצעות מכשיר מיוחד מסוגו, כאשר הוא משרה על האזור הפגוע בגוף שדה מגנטי באמצעות זרם חשמלי שמשתנה בתדירות של צורת ועוצמת הגל בהתאם לבעיה שממנה סובל המטופל או למחלה ממנה הוא סובל. מדובר על הטיפול המתקדם בעולם לכאבים, בעיות עצביות, שחיקה של סחוסים שונים ובעיות בריאות אחרות. טיפול זה, לא בלבד שהוא מקל על הכאבים ומשפר את הסימפטומים, הוא אף מחדש תאים מעודד את שיקומם כמו: תאי עצם ותאי סחוס. על פי מחקר שנעשה בטיפול המכשיר שמשדר פולסים אלקטרו מגנטיים נמצא כי התאים הפגועים חזרו לתפקוד תקין.
כאשר הכוהלים האלקטרוניים, מופעלים והפולסים עוברים הם חודרים לגוף ומשפיעים על שבעים וחמישה טריליון תאים והאנרגיה עצמה ,פשוט חודרת לגוף, לאזורים שאף משחה או טיפול אחר אינם יכולים להגיע.. בעמוד השדרה לדוגמא, כאשר שדות מגנטיים פעילים, הם משפיעים על היונים והחלקיקים הטעונים בגוף. בגוף קיימים פרוטאינים ואותות חשמליים אשר מסדרים את הנויטרונים החיוניים שחודרים לאיבר ומסדרים את אספקת הדם. כדוריות הדם האדומות, מגובבות האחת על השנייה בערימות, מה שלא אמור להיות ולכן, טיפול בפולסים אלקטרו מגנטיים, מעניק אספקת חמצן סדירה ועמוקה יותר. התחושה שלכם תהיה טובה בהרבה ואף מצבכם הבריאותי ישתפר ללא הכר.

טיפול בפולסים

באמצעות טיפול בפולסים אלקטרו מגנטיים ניתן להציל חולי טרשת נפוצה

אחד החידושים הבולטים בטיפול בפולסים אלקטרו מגנטיים, הינו סיוע לחולים בטרשת נפוצה. על סמך מחקר שהתבצע ב- PEMF הוכח כי התוצאות באמצעות טיפול יעיל זה על חולי טרשת נפוצה גרם בהקלה משמעותית במצבם. מדובר על הוכחת הטיפול גם במחלה קשה וכרונית שבמקרים רבים היא ף חשוכת מרפא.

שאלות ותשובות חשובות

השימוש במכשירים השולחים פולסים אלקטרומגנטיים לגוף תופס תאוצה ובמקביל נערכים על כך מחקרים רבים בארץ בעולם כדי לתהות על אופן הפעולה שלו ועל האפקטיביות הרבה של פעולותיו והשפעותיו השונות לחיוב או לשלילה. עד לא מכבר השימוש במכשיר זה הופנה בעיקר לטיפול בספורטאים אך התוצאות המצוינות דרבנו את יצרני המכשיר להכניסם למעגלי טיפול נוספים כמו חולים כרוניים ובעיות כאב דרסטיות.

אחד המחקרים עסק בשינויים ובתגובות אצל אנשים שסבלו מבעיות גב חמורות. רובם היו פגועי צליפת שוט וסבלו מכאבים בדרגות גבוהות בגב התחתון ששיבשו לחלוטין את חייהם והפכו את הכאבים לכרוניים. השימוש במכשיר pemf הוביל לירידה חדה בכאבים ושיפור משמעותי בטווחי התנועה ביחס לקבוצת הביקורת. המסקנה מכך היא שפעולת המכשיר באופן ישיר על מיקומו של הכאב הכרוני יוצרת שיפור משמעותי ביותר.טיפולים מסורתיים רבים כמו תרופות אנטי-דלקתיות, זריקות סטרואידים, פיזיותרפיה, עיסויים – יכולים לסייע לגוף במהלך השלב המוקדם של הפציעה אך האפקטיביות שלהם פוחתת כאשר הפציעה היא כרונית וחוזרת על עצמה.

מחקר נוסף התקיים בצבא וכלל חמישים חיילים שסבלו כולם מנקע בקרסולם. כל החיילים טופלו באמצעות מכשיר pemf ומצבם נבדק לאחר קבלת הטיפול. אצל כולם חלה ירידה חדה ברמת הנפיחות כך שהמכשיר קיצר עבורם את זמן ההחלמה ומקצר את פרק הזמן שבו החיילים מנוטרלים ממשימותיהם עקב הנקע, כעת הם יוכלו לחזור לשגרה בהקדם.

חולים שעברו דלקת מתמשכת של עצב תחושתי, חשים בכאבים רציניים עקב הנוירופתיה הסוכרתית או הנויאלגיה, לאחר הטיפול במכשיר pemf הם חשו הקלה משמעותית ברמת הכאבים. המעניין הוא שאצל כל החולים בעלי הדרגה הגבוהה ביותר של הכאבים שהשתמשו במשככי כאבים ייחודים כמו קנאביס, חל שיפור מטאורי וההפחתה הייתה לדרגות הנמוכות ביותר של כאב.

בתקופת ההתאוששות מניתוח, בוצעו למנותחים טיפולים במכשיר pemf . עקב כך ההחלמה מהניתוח הייתה קצרה הרבה יותר, הכאבים היו מינוריים, המנותחים דיממו הרבה פחות וכמות הזיהומים פחתה באופן דרסטי גם כן.

כמות הטיפולים נקבעת לכל לקוח על פי צרכיו ובעיותיו הספציפיות. ברוב המקרים כמות הטיפולים נעה סביב 15 טיפולים רצופים, טיפול אחד בכל כמה ימים. זמן השהיה בתוך המכשיר היא כ – 30 דקות בכל הגעה למכון.

המחקרים עדיין לא הסתיימו, הטיפול נראה בטוח לחלוטין אך למרות זאת ננקטו אמצעי זהירות והוחלט כי עד קבלת מלוא התוצאות של המחקרים יש להחריג שתי קבוצות אוכלוסייה מקבלת הטיפול. הראשונה היא נשים בהיריון והשנייה הא אנשים בעלי קוצבי לב.

מחקרים וסימוכין על פולסים אלקטרומגנטיים

השפעותיו של מכשיר הפולסים האלקטרומגנטיים הוא נושא מרתק, נערכים עליו מחקרים רבים המגלים מידע מעניין ומסקרן מאד. מכיוון שמדובר במכשיר חדש יחסית, המחקרים שפורסמו הם בודדים ומחקרים רבים נוספים מתקיימים בימים אלה.

ארטרלגיה של המפרק הטמפורומנדיבולרי: תסמונת TMJ
מחקר שבוצע על הבעיה בפתיחת מפרק הלסת הראה כי לאחר הטיפול בפולסים טווח התנועה של הלסת גדל באופן משמעותי והוא שיפר לאין ארוך את מצבם. (Cranio PMID: 14964334 )
טרשת נפוצה
בכמה מחקרים שבוצעו, חולי הטרשת הנפוצה קיבלו טיפולים בפולסים שהקלו מאד על כל תופעות הלוואי המוכרות של המחלה הקשה. ( Alternative Therapies in Health and Medicine, PMID: 12868251, Wien Med Wochenschr PMID: 12658965, International Journal of Neuroscience PMID: 8063544, Journal of Alternative and Complementary Medicine PMID: 9395691)
מחקר על השפעת הפולסים על נשים בעלי צפיפות נמוכה של העצם
נשים שעקב צפיפות נמוכה של העצם היה ברור שמצבם ידרדר בקרוב למצב של אוסטיאופורוזיס קיבלו טיפול בפולסים במשך עשרה שבועות. התוצאות החיוביות והשיפור במצבן של העצמות הובילו למסקנה כי הפולסים עוזרים לא רק בטיפול במחלות מסוימות, אלא גם במניעתן. ( The Journal of Bone and Mineral Research PMID: 2195843)
שבץ מוחי
מחקר שארך שנה שלמה בדק חולים שקיבלו שבץ מוחי בדרגה נמוכה ובדרגה גבוהה. הטיפול בפולסים שיפר את מצבם של כל החולים בשתי הקבוצות. מחקר נוסף שבוצע, הצביע על העובדה שטיפול זה מזרז גם את הריפוי בעקבות מחלת איסכמיה באחוזים הנעים בין % 65 ל – % 69 .

Przeglad Lekarski PMID: 178920360).. Bioelectromagnetics PMID: 8074737)
טיפול בפולסים באיברים שקיימת בהם שחיקת סחוס
בעיית שחיקת סחוס היא בעיה מכאיבה, מגבילה ומשפיעה מאד על התנועתיות של המפרקים במיוחד בברכיים. עקב הפגיעה בסחוס קשה מאד לאנשים ללכת והם סובלים מכך מאד. טיפול בפולסים יוצר הגנה על רקמת הסחוס של חולים שעברו ארתרוסקופיה, בזכות הטיפולים הסחוס התאושש והחל שוב להיווצר ורמת הכאבים שלהם פחתה. (Knee Surgery, Sports Traumatology, Arthroscopy PMID( 17333120).
כאבי ברכיים ודלקת פרקים (אוסטיאורטריטיס) בברכיים
רוב חולי אוסטיאוארטריטיס הסובלים מכאבי ברכיים שהשתתפו בקבוצת המחקר, חוו ירידה חדה בעוצמת הכאבים שלהם לאחר הטיפול בפולסים. (46%), לעומת קבוצת הביקורת (8%) כמו כן ניכר שיפור משמעותי בטווח התנועה של הברך. Alternative Therapies in Health and Medicine PMID) (11565402.
פיברומיאלגיה
מחלת הכאב מקשה מאד על חיי היום יום של החולים, אלו מהם הסובלים מכאבים כלל מערכתיים וגם אלו הסובלים מבעיות של מוסקולו-סקלטליים כרוניים מקומיים או דלקתיים הופנו לקבלת טיפול בפולסים. הושגה אפקטיביות רבה ורמת הכאבים ירדה באופן משמעותי. הטיפול מתאים לחולים כרוניים בעלי תופעה זו אך לא לבעלי גידולים ממאירים. ( Pain Research & Management PMID: 18080043).
חולי סוכרת המקבלים טיפול בפולסים
במחקר שבוצע בקבוצת חולי סוכרת בעלי בעיות סבוכות במחזור הדם הפריפרי, הגיעו למסקנה שחל שיפור במדדים של מחזור הדם הפריפרי. בחולים נוירו פתיה סוכרתיים שטופלו במכשיר הפולסים חל שיפור משמעותי במצבם, הפצעים הגלידו במהירות רבה הרבה יותר, הפעילות של הפולסים מנעה את היווצרותם של כיבים סוכרתיים וגם של נמקים בחולים הללו. ( Plastic and Reconstructive Surgery PMID 18176216).
פיברומיאלגיה
מחלת הכאב מקשה מאד על חיי היום יום של החולים, אלו מהם הסובלים מכאבים כלל מערכתיים וגם אלו הסובלים מבעיות של מוסקולו-סקלטליים כרוניים מקומיים או דלקתיים הופנו לקבלת טיפול בפולסים. הושגה אפקטיביות רבה ורמת הכאבים ירדה באופן משמעותי. הטיפול מתאים לחולים כרוניים בעלי תופעה זו אך לא לבעלי גידולים ממאירים. ( Pain Research & Management PMID: 18080043).
טיפול ניסיוני באמצעות פולסים לבעיית תסמונת התעלה הקרפלית (CTS)
חולים במחלה זו, בדקו חולים בדרגה בינונית עד חמורה בתסמונת התעלה הקרפלית. מדובר בחולים שכל טיפול אחר שהוצע להם לא הניב תוצאות חיוביות. מכשיר הפולסים הוא היחיד שהצליח לעזור להם, להפחית את הכאבים וליצור שיפור מועט גם בשיפור התפקוד העצבי Pain Medicine PMID) 18777606).