מהו בעצם טיפול בגלי הלם?

גל הלם הוא גל אנרגיה קצר ועוצמתי, שמהירותו שוברת את מהירות הקול.

גל זה גורם לזעזוע שמעורר את זרימת הדם לתא וגורם לגוף לטפל בדלקת. בנוסף לטיפול בדלקת, גלי ההלם משפיעים על מערכת העצבים וכך על הפחתת הכאב. טיפולים מסורתיים רבים, כגון תרופות אנטי דלקתיות, זריקות סטרואידים, פיזיותרפיה, עיסוי, דיקור וכ'ו הם הרבה פחות יעילים בסיוע לגוף לרפא בעיות כרונית.

הטיפול בגלי הלם הוא מהטיפולים היחידים שיעילים במצבים כרוניים בהם הבעיה ממושכת והגוף לא הצליח להתגבר עליה.

מחקרים רפואיים מלמדים שגלי ההלם פעילים בשני אופנים

הם מסלקים מצבורי סידן.
הם שוברים את המעגל הכרוני של הדלקת על ידי עידוד הגוף ליצור כלי דם חדשים, המחדשים את הזרמת החמצן והדם לתא הפגוע.

טיפול בגלי הלם משמש גם במגוון רחב של בעיות נוספות כגון בעיות אורולוגיות כמו מחלת עקמת הפין, זיהומים, דלקת שקדים, דלקת פרקים ובעיות נוירולוגיות אחרות.

שאלות ותשובות חשובות

כאשר הפגיעה הגיעה לשלב מתקדם ואנו מבינים שהחלופות האחרות לא צלחו, לעיתים האפשרויות העומדות הן ניתוח או טיפול פולשני. לרוב , הטיפול בגלי הלם הוא החלופה היחידה לניתוח על כל סיכוניו. טיפולים מסורתיים רבים כמו תרופות אנטי-דלקתיות, זריקות סטרואידים, פיזיותרפיה, עיסויים – יכולים לסייע לגוף במהלך השלב המוקדם של הפציעה אך האפקטיביות שלהם פוחתת כאשר הפציעה היא כרונית וחוזרת על עצמה.
הנסיון מלמד אותנו שהצלחת טיפול בגלי הלם ב- 80% מהמקרים הוא כאשר המטופל מקבל כעשרה טיפולים במרווח של שבוע ימים. הטיפול אורך כ20-15 דקות. המטופל שוכב או יושב ואל האיזור הפגועה מוצמד כיפת הסיליקון המאפשרת לגלי ההלם לרפא את הבעיה. גלי ההלם מפעילים לחץ מכני וכוח מתח על התא הפגוע. בתום הטיפול המטופל ימשיך בשגרת יומו.
הטיפול בטוח! ואינו פולשני ! הטכנולוגיה של הטיפול בגלי הלם משמשת כבר עשרות שנים ויושמה על מיליוני אנשים, שיטה זו ממולמצת ומוכרת בעיקר באירופה, שם נוצרה הטכנולוגיה לראשונה. בכל הטיפולים במערכת השרירית-שלדית לא נתגלו תופעות לוואי, וגם התופעות הזניחות כמו דגדוג, כאבים קלים ביותר ואדמומיות, נדירים ביותר וקצרי טווח.
הטיפול אינו כואב אך הרגישות לטיפול משתנה מאדם לאדם, ועל-כן עוצמת גלי ההלם משתנה ומותאמת בין מטופל למטופל. את האיזון בין התשומה הסנסורית ולבין התפוקה המוטורית של סיבי העצבים ומעכב את ההשפעה מחסלת-הכאב של הטיפול.
למעשה הטיפול רותם את הגוף לרפא את עצמו. בחלק מהמקרים השיפור יורגש מיידית, ובמקרים אחרים עם התקדמות הטיפולים. בכל מקרה ,יש צורך לסיים את סדרת הטיפולים עד להערכה הסופית על ההשפעה המלאה של הטיפול.
מעל ל80%- הצלחה לטיפול בגלי הלם בציוד מקצועי , גדול ורב עצמה, בתום 10 טיפולים.